Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Miss Mary

Enkeltmandsvirksomhed  

CVR. nr. 19 81 52 77

Adresse : Sandagervej 9 b, Nørhalne

e-mailadresse: systue@missmary.dk

Telefonnummer: 20 88 67 88

Etableringsår: 1997

 

Betaling

  1. Kontant v/ afhentning i butikken på Sandagervej 9 b, Nørhalne
  2. Betaling med bankoverførsel til Danske Bank reg. 3243 konto 3702 45 33 72
  3. Kortbetaling med kort ved udtjekning – visa og mastercard
  4. Mobilepay online
  5. ViaBill - Læs mere her.

 

Levering

  1. Med GLS til pakkeshop over hele landet, fast pris 35,- kr.
  2. Med GLS direkte til adresse, fast pris 50,- kr.

Leveringstid: Alle ordre ekspederes samme dag, som de indgår og afsendes normalt dagen efter (medmindre det er en weekend, så afsendes der mandag), hvilket betyder, at leveringstiden er 2 – 3 hverdage på alle lagervarer. På bestilingsvarer er leveringstiden typisk ca. 4 - 5 hverdage. Skulle der i enkelte tilfælde være længere leveringstid, vil du få besked herom via telefonopkald, sms eller mail.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget dine varer.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du som vedhæftet fil på din ordrebekræftelse. Alternativt kan du skrive en mail til systue@missmary.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

  1. Hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr. 
  2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, f.eks. broderiopgaver.
  3. Levering af opskrifthæfter, tidsskrifter eller magasiner.
  4. Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret  f.eks. opskrifter til download.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  1. -        du bryder forseglingen på varer, bl.a. fjerner banderole på garn eller har haft noget af garnet rullet af garnnøglet.
  2. -        du bryder emballeringen på strikkepinde, tilbehør og lign.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købebeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købebeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købebeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købebeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Miss Mary

Sandagervej 9 b, Nørhalne

9439 Vadum

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular, som var vedhæftet din ordrebekræftelse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangel regler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.missmary.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Miss Mary

Sandagervej 9 b, Nørhalne

9439 Vadum

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik) 

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Miss Mary v/Dorthe Nielsen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Dorthe Nielsen, som er indehaver af Miss Mary har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.missmary.dk er indehaver Dorthe Nielsen

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Oplysninger afgivet til www.missmary.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Miss Mary v/Dorthe Nielsen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Miss Mary v/Dorthe Nielsen via e-mail systue@missmary.dk.

  

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Dorthe Nielsen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugernævnet kan hjælpe dig – se mere på www.forbrug.dk eller henvende dig til forbruger og konkurrencestyrelsen:  

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Tlf. 41 71 50 00   Mail: kfst@kfst.dk

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 22/12-2016